Sposoby na optymalizację kosztów prowadzenia firmy

Sposoby na optymalizację kosztów prowadzenia firmy
04
09

Zarządzając przedsiębiorstwem, warto regularnie kontrolować wydatki, szczególnie te, które na pierwszy rzut oka wydają się mało znaczące.  

Wystrzeganie się marnotrawstwa to ważny krok na drodze do racjonalnego gospodarowania w firmie. Warto uwzględniać nie tylko koszty, lecz także czas i energię, które można spożytkować skuteczniej niż dotychczas. A zatem sprawdź, czy…

– można obniżyć opłaty za media. Bez względu na rodzaj prowadzonej działalności, woda, prąd, gaz, Internet, tv czy radio, stanowią niemałą część miesięcznych wydatków. W związku z tym opłaca się przeanalizować ponoszone koszty – znaleźć tańszych dostawców lub poszukać oszczędności w codziennej pracy firmy, tj. wymienić żarówki na LED czy energooszczędne, zamontować oświetlenie z czujnikami ruchu, podłączyć sprzęty do sieci za pomocą listew z włącznikiem, itd.

lokalizacja siedziby firmy nie jest zbyt kosztowna. Upewnij się, czy sukces Twojej firmy rzeczywiście zależy od atrakcyjnej lokalizacji siedziby. Jeśli nie, warto przemyśleć przeniesienie w inne, tańsze miejsce.

–  nie ponosisz zbędnych kosztów na outsourcing. Dotyczy to m.in. marketingu internetowego, tworzenia stron www, księgowości, sprzątania biur, wydruków, itp. Choć outsourcing jest bardzo wygodny, to jednak należy dokładnie przemyśleć, jaka usługa i za jaką stawkę jest dla przedsiębiorstwa niezbędna, a następnie rozważnie wybrać firmę zewnętrzną.

– można znaleźć tańszych dostawców. Szczególnie w przypadku, w którym działalność firmy jest ściśle uzależniona od różnego rodzaju zaopatrzenia. Warto się rozejrzeć, czy ktoś nie zaoferuje korzystniejszych warunków współpracy.

–  Twoi pracownicy nie tracą czasu i energii na zbędne obowiązki. Wiąże się to także z kwestią nadprodukcji. Warto zatem bacznie obserwować popyt. Wytwarzanie produktów w zbyt dużej ilości może być przyczyną utraty płynności finansowej firmy. Zagadnieniem kluczowym jest tutaj właściwa organizacja pracy i obserwacja rynku.

– wydatki na transport nie są zbyt wysokie. W większości firm niezwykle ważnym zagadnieniem są kwestie logistyczne związane z przepływem towarów. Należy trzymać rękę na pulsie, by nie tracić pieniędzy i czasu pracowników oraz niepotrzebnie nie eksploatować sprzętu.

–  jakość produktów i usług, które oferuje Twoja firma, jest na dobrym poziomie. Unikanie wad produktów, a co za tym idzie także reklamacji, wpływa korzystnie nie tylko na zadowolenie klientów i zysk przedsiębiorstwa, lecz także na wystrzeganie się strat finansowych i wizerunkowych.  

– Twoja firma wykorzystuje odpowiednie narzędzia. Warto się zastanowić, czy wszelkie urządzenia, z których korzystają pracownicy, są dostosowane do potrzeb przedsiębiorstwa. Być może niektóre z nich znacznie przekraczają zapotrzebowanie, generując niepotrzebne koszty. Z drugiej strony przestarzałe sprzęty mogą się wiązać z wysokimi kosztami eksploatacji, nie odpowiadając określonym wymaganiom i standardom.

– wystarczająco doceniasz potencjał pracowników. Zdarza się, że niektóre stanowiska pracy zajmują osoby o niewłaściwie dostosowanych kwalifikacjach. W takiej sytuacji rzeczywisty potencjał pracownika pozostaje niewykorzystany.

– warto zaoszczędzić na transakcjach. Biura handlowe i firmy prowadzące wymianę z zagranicą mogą wdrożyć znaczące oszczędności, kupując i sprzedając waluty po niższych niż bankowe kursach, ustalanych indywidualnie. Mianowicie kantory internetowe – jak platforma wymiany walut dla firm Aforti Exchange – oferują dużo niższy spread, czyli różnicę między kursem sprzedaży i kupna danej waluty,  w porównaniu z bankami i kantorami stacjonarnymi. Chodzi tu o niższe opłaty za wymianę pieniędzy, na czym zyskuje klient. W związku z tym im mniejszy spread, tym korzystniejsza wymiana waluty. E-kantory chcące liczyć się na rynku wymiany walut, oferują swoim klientom stawki, których różnice wynoszą dziesiętne części grosza.

Korzystnym rozwiązaniem są również tzw. crossy walutowe, czyli pary walutowe zbudowane w oparciu o dwie inne pary, np. EUR/USD, USD/CHF, GBP/USD itd. Dzięki tej usłudze przedsiębiorca może być bardziej otwarty na rozliczenia w innych walutach, ponieważ ma pewność, że i tak wymieni te pieniądze na dowolną jednostkę monetarną w dowolnym momencie. Wymiana przez crossy walutowe jest nie tylko tańsza niż ta z dodatkowym przewalutowaniem na złotówki, lecz także szybsza. Dwie transakcje to dłuższy termin realizacji, gdyż środki ze sprzedaży EUR muszą być ponownie wysłane do zakupu USD. W przypadku transakcji crossowej transfer złotówkowy jest pomijany.

Na widoczne oszczędności przy wymianie waluty składają się nie tylko uniknięcie dodatkowych opłat, lecz także zmniejszenie wydatków wskutek negocjowania stawki. Z tego powodu kantory internetowe są tak korzystnym rozwiązaniem dla przedsiębiorców z sektora MŚP. Bowiem banki nie stwarzają tak dogodnych warunków dla małych i średnich firm – w dużej mierze decyduje o tym zbyt mały obrót walutowy. Niektóre e-kantory – jak Aforti Exchange – mają elastyczne podejście do klientów prowadzących własną działalność, toteż przyznają zniżki i oferują usługi dostosowane do indywidualnych potrzeb. Proponują usługi alertów walutowych, rezerwacje kursów walutowych oraz wsparcie doświadczonych dealerów. Szacuje się, że na wymianie w sieci można oszczędzić nawet do 10% wymienianej kwoty.

Szczegóły oferty Aforti Exchange Sp. z o.o. znajdują się na stronie internetowej:

https://www.afortiexchange.pl/

Kontakt z Dealerami Walutowymi Aforti Exchange Sp. z o.o.: tel. 22 647 50 30

 

Udostępnij