Czy gadżety reklamowe to dobra inwestycja?

Czy gadżety reklamowe to dobra inwestycja?
26
09

Wzmacniają pozytywny wizerunek firmy. Dowodzą szczególnej dbałości o potrzeby klienta. Przyczyniają się do budowania dobrych stosunków ze stałymi partnerami finansowymi oraz pomagają zyskać nowych.

Drobne upominki, którymi przedsiębiorca może obdarować swoich klientów i kontrahentów, spełniają istotne zadania stojące przed firmą. Najważniejszym z nich jest zwiększenie zainteresowania odbiorców, a co za tym idzie – sprzedaży oferowanych produktów czy usług. Mimo, że istnieje wiele rozbieżnych opinii na temat skuteczności firmowych „gratisów”, trudno zaprzeczyć, że wywołują one uśmiech na twarzy klienta, budują zaufanie i pozytywne skojarzenia z marką. To przekłada się nie tylko na rosnące przywiązanie, lecz także skłonność do korzystania z oferty danej firmy. Logo lub nazwa firmy na długopisie czy kubku do kawy przyciąga także uwagę potencjalnych klientów.     

Chcąc zainwestować w gadżety reklamowe, przedsiębiorca musi sobie odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań – m.in. jakim budżetem dysponuje i jaki cel chce osiągnąć. Z jednej strony można postawić na symboliczne i zarazem mniej kosztowne niespodzianki, jak długopis czy notatnik, z drugiej zaś, warto przemyśleć szerzej zakrojoną kampanię, obejmującą na przykład prezenty urodzinowe lub świąteczne dla klientów czy upominki wręczane po zakończonej transakcji. Gadżety reklamowe można wręczać w bardzo różnej formie – jako dołączane do nabywanych produktów, gratisy podczas promocyjnych eventów, prezentacji czy targów. Wiążą się z tym również programy lojalnościowe i nagrody za uzbierane punkty czy zrealizowane transakcje.

Zatem w zależności od charakteru akcji reklamowej, na jaką zdecyduje się przedsiębiorca, może zainwestować w upominki drobne lub bardziej ekskluzywne. Mogą to być drobiazgi – głównie artykuły biurowe – takie jak długopisy, smycze, breloki, notatniki, zakładki do książek, kalendarze, planery.  Do jednych z najciekawszych i zawsze mile widzianych przez klientów upominków należą pendrive czy też modna w ostatnim czasie ekologiczna torba na zakupy z ciekawym nadrukiem. Niezwykle sympatyczne mogą się okazać takie gratisy, jak kubki porcelanowe czy termiczne, parasole czy odzież, np. rękawiczki i koszulki. Słodkie gratisy z pewnością zawsze wywołają uśmiech na twarzy klienta. Jeśli chodzi o prezenty luksusowe, to przedsiębiorca ma do wyboru takie rodzaje upominków, jak galanteria skórzana, kosze prezentowe, artykuły piśmiennicze, czy też gadżety elektroniczne, jak dysk twardy, powerbank, bezprzewodowa myszka do laptopa.   

Przed rozpoczęciem akcji reklamowej warto się rozejrzeć, co oferuje klientom konkurencja. Być może opłaca się wyróżnić ciekawymi gadżetami na jej tle. Z pewnością koniecznie należy dobrze poznać potrzeby i oczekiwania konsumentów – czego na co dzień używają, co lubią i czy dbają o środowisko. Najlepiej oczywiście, aby te produkty były powiązane z branżą, w której działa przedsiębiorca, czy będą to pędzle do makijażu, kubki do kawy czy ramki do zdjęć. Jest to szczególnie istotne, jeśli w grę wchodzą spersonalizowane i bardziej kosztowne prezenty.

Warto pamiętać, że klienci uwielbiają gratisowe drobiazgi. Jeśli zostaną one przygotowane z zaangażowaniem i choćby odrobiną kreatywności, obdarowani z pewnością odwdzięczą się zaufaniem i przywiązaniem do marki. 

Udostępnij