Ergonomiczne biuro - czyli jakie?

Ergonomiczne biuro - czyli jakie?
23
06

Zastanawiasz się jak zaaranżować biuro, aby pracownicy nie przychodzili do niego z zegarkiem w ręku? Zależy Ci na poprawie efektywności pracy Twojej załogi? A może chcesz wzmocnić wizerunek firmy, przedstawiając klientowi atrakcyjny gabinet, recepcję czy salę konferencyjną?

Rozważasz przy tym względy estetyczne, wizerunkowe, funkcjonalne? Tak – to wszystko ważne – ale nie zapominaj, że kluczem do sukcesu jest równowaga. Skupiając się na ciekawym designie, nie można zaniedbać takich aspektów, jak wygoda i praktyczne rozwiązania. I choć mogłoby się wydawać, że dobre wrażenie wywarte na kontrahentach i klientach Twojej firmy jest bezcenne, pamiętaj, że to Twój zespół spędza w biurze najwięcej czasu. W związku z tym, aby poprawić jakość i skuteczność pracy, starannie zaplanuj przestrzeń, którą dysponujesz, pamiętając przy tym, że niewystarczająca wielkość biura wcale nie musi być mankamentem. Jeśli nie masz możliwości zwiększenia przestrzeni biurowej – nic straconego! – postaw na funkcjonalność i kompaktowość rozwiązań.

W poszukiwaniu idealnego projektu z pewnością pomyślisz o pomocy doświadczonego projektanta, jednak nie zapomnij skonsultować się z pracownikami Twojego przedsiębiorstwa. Koniecznie zapoznaj się z potrzebami każdego z działów – inne rozwiązania wpłyną korzystnie na pracę działu kreatywnego, księgowego czy też personalnego. Nikt nie lubi monotonii, tym samym nie sprzyja ona twórczej i owocnej pracy. Wbrew pozorom, w dzisiejszej dobie – pracy z komputerem – Twoje biuro nie musi być nudne. To, na jakie barwy postawisz, zależy tylko od Ciebie – choć powoli odchodzi się już od kolorów nasyconych, cytrusowych i silnie kontrastujących, gdyż nie sprzyjają one koncentracji. W modzie dominują obecnie czerń, szarości i pastele – nierzadko mix dwóch lub więcej kolorów.

Ergonomiczne i atrakcyjne dla pracowników i klientów biuro to niekoniecznie miejsce o imponującym metrażu, kosztownych meblach i nietypowym wykończeniu. Liczą się udane pomysły, a wśród nich dopracowane szczegóły. Klient, który odwiedzi siedzibę Twojej firmy w celu sfinalizowania transakcji, z pewnością zwróci uwagę na dyplomy, certyfikaty czy nagrody witające go w recepcji oraz zdjęcia z życia firmy w holu i na korytarzach. Twój wizerunek wyraźnie zyska, jeśli w gabinecie znajdą się zdjęcia nie tylko obrazujące sukcesy firmy, lecz także prywatne fotografie najbliższych, ponadto przedmioty świadczące o Twoim charakterze, zainteresowaniach i prywatnych pasjach. Załoga Twojej firmy to nie tylko pracownicy, lecz także ludzie mający swoje życie poza godzinami spędzanymi w biurze. Warto zadbać, aby nie odcinali oni tych dwóch rzeczywistości grubą kreską, lecz zechcieli wnieść trochę swojej osobowości do przestrzeni biurowej. Dzięki temu Ty zyskasz zadowolonych i efektywnych pracowników, pracownicy – satysfakcję zawodową, a biuro – oryginalny i przyjazny klimat.

Udostępnij